2011. augusztus 26., péntek

A 4 legfontosabb informatikai trend 2011-ben

A globális válság és gazdasági visszaesés után kezd magához térni az informatikai szektor, új technológiák és üzleti modellek jelentek meg, amelyek teljesen újraírhatják azt, hogy miként veszik igénybe a vállalatok és az otthoni felhasználók az informatikát.

Az alábbiakban kiemelünk néhány fontos informatikai trendet, amik meghatározzák a jövőt (és a jelenben is egyre inkább számolni kell velük).

A 4 legfontosabb informatikai trend 2011-ben

A 4 legfontosabb informatikai trend 2011-ben

A mobil a nyerő
A mobil eszközök végleg "lenyomják" a számítógépeket és tovább folytatódik a mobil számítástechnika robbanásszerű térnyerése a legkülönfélébb eszközökön és alkalmazásokkal. A mobil eszközök (táblagépek, okostelefonok) eladásai világszerte meghaladják a számítógépek eladásait és a jövőben nem is várható visszarendeződés.

A legtöbb számítógépgyártó online alkalmazásboltot nyit, és a mobil applikációkat (mobile apps) kínáló "ökoszisztémák" gyökeresen átalakítják a digitális tartalmak és szolgáltatások terjesztésének csatornáit is.

A táblagépek és okostelefonok a cégeknél is elterjednek. Az okostelefonok és a billentyűzet nélküli táblagépek (tabletek) megállíthatatlan terjedése a sokáig ellenálló vállalatokat is eléri. A vállalati alkalmazások mobilkészülékeken való futtatására azért fognak rákényszerülni, mivel az alkalmazottak egyre kevésbé lesznek hajlandóak a vállalati számítógépet használni, helyette a személyes laptopjukon, okostelefonjukon vagy táblagépen használnák a céges programokat is.

Általánossá válnak a felhő alapú megoldások
Egyre több vállalat teszi át alkalmazásait a felhőbe. A felhő alapú számítástechnika (cloud computing) térnyerését az alacsony beruházási költség teszi nagyon vonzóvá.

Természetesen a felhőnek is vannak ellenségei, akik az információbiztonságon lovagolnak, de az idei év történési (pl.: a Japán katasztrófa, földrengés és cunami) rávilágítottak a felhő technológia előnyeire is.

A közösségi hálózatoknak a vállalatok sem tudnak ellenállni
A kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) egyre nagyobb számban használják a közösségi hálózatokat (Facebook, Twitter, LinkedIn, stb.) reklámozásra. Ennek többek között két oka van: olcsó és egy helyen nagyon sok potenciális vásárlót lehet elérni (a közösségi médiát jól használó vállalatok minimalizálni tudják az egy vásárló elérésének költségeit).

Ezek mellett az IT piaci óriásai folyamatosan vásárolják fel az innovatív, közösségi szolgáltatásokat kínáló start-upokat. Valamint világszerte jelennek meg a sikeres üzleti modellt felmutató közösségi vállalatok klónjai (pl.: Groupon klónok).

2011 az üzleti analitika, illetve a közösségi analitika éve
Az interneten található adatok (big data) elemzése egyre fontosabb trend lesz, egyre többet írnak róla, de csak néhány év múlva lesz meghatározó a vállalatok körében. Az üzleti analitika előretörése mellett az adatelemzés egyre jobban elterjed és hozzáférhetőbbé válik.

A nagy IT vállalatoknál külön szekció foglalkozik az elemzéssel, és megjelentek speciális pozíciók is (pl.: chief data scientist). De nem csak a LinkedIn, Google, Twitter, Facebook, bit.ly, stb. foglalkozik ilyen intenzíven a témával. A pénzügyi szektorban is elindult valami, a financial engineering területén is alap mára az adattudományi eszközök ismerete. Megjelentek az ún. data driven research startupok amik szolgáltatásként nyújtanak információt egész komoly elemzésekre alapozva.

(forrás: Bitport.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése